alfatihah...

>> Khamis, Jun 11, 2009

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.. yg memegang nyawaku..

Alhamdulillah, den slamat smpi umah. trus on laptop, nak o9. bia on ym, ada offline msg dr ustaz. seorang ikhwah jurusan perubatan kat cairo meninggal dunia dlm kemalangan. beberapa rakan yg lain masih dlm unit rawatan rapi.. ikhwah muhammad amar bin zulkifli telah pulang kerahmatullah. semoga beliau ditempatkan dikalangan mujahid dan syuhada.. al fatihah..

rujukan:

harakatul inqaaz

blog arwah
a tribute for ammar

'Jiwa mereka yang hangat cintanya mencari akhirat. Laksana anak-anak akhirat...melihat dunia dari jendela akhirat'.. - allahyarham ammar..


2 komen:

lelaki_ini,  2:29 PTG, Jun 11, 2009  

Walaupun den x kona Arwah ni, tp bilo baco cito psl dio, den raso sobak & t'sontuh. Totibo raso sayu.

Ado shbt2 s'perjuangan den yg t'lobih dahulu menyahut seruan yg samo di usia yg msh mudo. Perasaan yg samo den raso bilo baco kisah Arwah Ammar nih.

Hati2 kito ada tali ghaib yg saling b'tautan & t'simpul kejab walau jauh jarak kito, walau kito saling x kona, hatta walau alam kito b'lainan. Itulah ukhuwwah Islamiyyah.

Itulah doa yg Rasulullah rutinkan & wariskan kopado kito. Itulah doa yg stiap hari den baco. Itulah doa Robitah.

Totibo t'ingat saat2 pemergian Almarhum Ust Fadzil Nor. Perasaan yg samo.

Mati hanyo skali, jadikan io pado jalan Allah. Kito kono b'gelumang dlm p'juangan, kito x tau bilo ajal kito. Bior la kito mati kotiko kito msh atas jalan ini. Jalan mulio peninggalan pejuang2 t'dahulu.

Al-Fatihah.

cpj 1:31 PTG, Jun 15, 2009  

Assalamualaikum nyle, apa khabar? saya syukur kerana dah kembali dalam keadaan sihat dan selamat.Selama dalam musafir saya tidak berkesempatan untuk tenguk blog, maafkan saya.Yang pergi kita doakan semoga ditempatkan oleh Allah di tempat yang terbaik untuk orang-orang yang beriman.Yang tinggal ambil iktibar dan teruskan perjuangan yang murni.Mengenai Cairo pulak dalam tempoh beberapa hari saya di sana boleh dikatakan saya telah melalui semua jalan-jalan dalam bandar cairo yang amat besar dan mempunyai kepadatan penduduk yang tinggi itu,
namun hanya dua tempat yang saya bertemu lampu isyarat.Disana seolah-olah pemandu boleh buat apa sahaja tanpa undang-undang.Saya sendiri yang amat biasa memandu di KL, akan menolak sekiranya disuruh memandu di bandar cairo.Pemandu di sana amat cekap dengan suasana jalanraya yang tidak mempunyai undang-undang.
Mengenai pelajar U.Azhar pulak saya berkesempatn berkenalan dengan beberapa orang dan mereka ini sangat baik dan mempunyai semangat perjuangan yang amat tinggi, baru tadi saya terima mesej salah seorang drpd mereka,bertanya sama ada saya telah selamat kembali ke tanah air...kaborkan dengan hanz cpj kunjung blog nyle dulu....hehe...

Catat Ulasan

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP