H1N1: virus yang sengaja diciptakan?

>> Selasa, Ogos 11, 2009

pernah tgk resident evil? familiar dgn umbrella corporation? hehe. ever since the beginning of h1n1, den ada jugak terfikir..

"adakah virus h1n1 nih sengaja diciptakan didalam makmal oleh sesetgh pihak yang ingin mengaut keuntungan ataupun oleh golongan anarki to create chaos in this world?"

first news: mungkin virus h1n1 adalah terhasil dari kesilapan manusia dlm makmal:

Swine Flu May Be Human Error; WHO Investigates Claim (Update1)

(ringkasan: h1n1 mungkint terhasil dari kesilapan membiakkan virus utk tujuan penghasilan vaksin, lalu virus2 itu terbebas..)

H1N1 Virus: Manufactured or Result of “Human Error”?

keywordnya: There are no cases of swine being infected with the H1N1 virus.

so anyone ahs any take on this?
h1n1 is supposedly the combination of avian, human and swine.
altho, i have to admit, it takes a lot for one virus to combine all three strain and mould itself conveniently into one single strain. but nothing is impossible righto.

ABGJOE ada link yang baik untuk track flu all over the world. see here:
http://flutracker.rhizalabs.com/

2 komen:

AbgJoe 9:48 PTG, Ogos 11, 2009  

Ni aku ada komen kat site lain:

Apa yg kerajaan patut lakukan dari awal lagi:

1. Ada team (task force) yg terkehadapan dlm pengetahuan tentang H1N1 ini. Mereka hendaklah sentiasa mempunyai talian terus kepada task force WHO dan mempunyai maklumat terkini tentang wabak H1N1 dan juga maklumat tentang virus tersebut

2. Menyimpan database tentang pengidap H1N1 dari hari pertama dilaporkan di Malaysia. Siapa pengidap dan siapa yang berkemungkinan telah dijangkiti (kawan-kawan, ahli keluarga, rakan kerja, penumpang kapalterbang dll).

3. Membuat projection akan penyebaran virus H1N1 dari maklumat 2 di atas, supaya langkah-langkah pencegahan dapat dilaksanakan.

4. Langkah pencegahan seperti kuarantin mesti dilaksanakan secara tegas atau paksa dan bukannya atas dasar voluntary. Ini disebabkan H1N1 ini akan merebak kepada umum jika tidak dibendung sewajarnya.

5. Berikan maklumat yang jelas tentang H1N1 ini kepada umum dan bukannya sekerat-sekerat supaya rakyat boleh tahu sendiri akan tanda-tanda H1N1 dan tidak akan menjadi mudah panik. Thailand telah membuat satu website mesra umum untuk tujuan seperti ini.

Sekarang ini bukan hanya rakyat yang keliru, PM pun keliru, malah ramai doktor juga keliru tentang H1N1 ini.

KP Kementerian Kesihatan sepatutnya telah lama ditendang disebabkan tidak kompeten dalam menjalankan tugas beliau. Beliau telah gagal dlm isu H1N1 ini sehingga menjejaskan keselamatan negara.

Unknown 10:34 PTG, Ogos 11, 2009  

ya ler Elyn wa ingat pon gitu gak..ni mungkin some of USA (or else?) latest biological weapon ..kinda of disease outbreak... arghh.. freaking news..hehe

cam dulu masa tsunami yg dasat landa negara kita & Acheh badly juga kinda underseas testing weapon?

Catat Ulasan

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP